Zespół Centrum Terapii Gadasie
Jesteśmy ekipą przyjaznych terapeutek i terapeutów, których pasją jest rozwój i terapia człowieka. Regularnie poszerzamy swoją wiedzę, a każda z nas ma na koncie bogate doświadczenie zawodowe.
Aleksandra Wasilewska
Założycielka CT Gadasie, logopedka wczesnej interwencji, filolożka języka polskiego
Wykształcenie
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu: studia I. stopnia – filologia polska, specjalność: logopedia
- Uniwersytet Gdański: studia II. stopnia – logopedia, specjalizacja: wczesna interwencja logopedyczna
Doświadczenie
- Logopedka – Gdańska Fundacja Oświatowa – Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Osiek” – GASP, ISG, GLA, Przedszkole Preludium,
- Logopedka – Towarzystwo Edukacyjne „Lokomotywa” w Sopocie,
- Logopedka – NZOZ „Przychodnia Brzeźno” Sp. z o. o. – Poradnia Logopedyczna,
- Instruktorka warsztatów logopedii artystycznej dla dzieci – program autorski – w Ośrodku Kultury Sportu i Rekreacji Gminy Pruszcz Gdański z siedzibą w Cieplewie,
- Animator kultury w Ośrodku Kultury Sportu i Rekreacji Gminy Pruszcz Gdański z siedzibą w Cieplewie,
- Logopedka – Niepubliczne Przedszkole Little Harvard w Gdańsku,
- Logopedka – Niepubliczne Przedszkole Bajkoland w Gdańsku,
- Logopedka – Niepubliczna Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna „Oditis”,
- Instruktorka Związku Harcerstwa Polskiego,
- Wolontariuszka w Akademickim Centrum Kultury i Sztuki Od Nowa w Toruniu,
- Logopeda – CET: Centrum Edukacji Twórczej: Niepubliczna Szkoła Podstawowa Gdańsk Kowale,
- Logopeda – Żłobek A KUKU Gdańsk,
- Logopeda – Chrześcijańska Szkoła i Przedszkole Montessori Gdańsk,
- Logopeda – Niepubliczne Przedszkole Marchewka Gdańsk.
Kursy i szkolenia
- Niemowlak u logopedy II Miobobo – krótkie wędzidełko języka u niemowląt – podejście praktyczne dr n. hum. Marzena Machoś,
- Webinar: APD w USA, organizator: Sensimatic K.Zienkiewicz
- Webinar: Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym – dr M. Rządzka – Centrum Terapii Logopedycznej i Szkoleń Discurso,
- Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia – podejście autorskie – Sztuka Mówienia (Gdynia) – E. Mendala-Kwoczek,
- Wideofluoroskopowa ocena aktu połykania u dzieci – perspektywa logopedy – dr E.Winnicka – Terapeuci na walizkach kursy i szkolenia,
- Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego Metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy®. Organizator: APD-Medical Sp.z.o.o.,
- Warsztaty: Jogopedia – joga i logopedia dla dzieci – Instytut Mowy Ruchu Movopedia M.Stelmach-Lewandowska,
- Mindfulness – Treningi uważności w pracy z dziećmi – E.Ołtarzewski (Uniqskills),
- Dysfagia – objaw zaburzeń karmienia, jedzenia i połykania – dr M.Szmaj (CSDiTD),
- Cele i zadania zespołu specjalistów wobec dziecka z dysfagią – dr M.Szmaj (CSDiTD),
- Ustna sprawność ruchowa w karmieniu i żywieniu strategie leczenia wg. Marsha D. Klein oraz Tracy A. Delaney – dr M.Szmaj (CSDiTD),
- Konferencja: Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania – prof. J.Cieszyńska (Wydawnictwo Edukacyjne),
- Youthpass – europejski certyfikat edukacji pozaformalnej,
- Diagnoza i terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną I st. – dr M.Chęciek (UG),
- Nadmierne ślinienie – techniki terapeutyczne – M.Baj-Lieder (Centrum Terapii Logop),
- Wczesna ocena oralno-motorycznych zaburzeń karmienia dziecka na oddziale intensywnej terapii noworodka i neonatologii – dr M.Szmaj (CSDiTD),
- Wspomaganie karmienia dziecka na oddziale intensywnej terapii noworodka i neonatologii – dr M.Szmaj (CSDiTD),
- Diagnoza i terapia zaburzeń mowy dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna – dr hab. prof. UŚ D.Pluta-Wojciechowska (Fundacja Fonia),
- Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym – dr M.Baj-Lieder (Centrum Terapii Logop),
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej SMURF – dr hab. prof. UŚ D.Pluta-Wojciechowska (Fundacja Fonia),
- ENMOT – Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego.
Kalina Nowogórska
Doula, pedagożka, oligofrenopedagożka, nauczycielka chemii
Wykształcenie
- Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Warszawie – studia podyplomowe: edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie – studia podyplomowe: pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)
- Stowarzyszenie Doula w Polsce – Szkolenie dla doul
- Centrum Nauki o Laktacji – Promotor Karmienia Piersią
- Studium Pedagogiczne przy Politechnice Gdańskiej
- Politechnika Gdańska: Wydział Chemiczny – Technologie Ochrony Środowiska studia magisterskie
Doświadczenie
- Doula i Promotorka Karmienia Piersią – Firma DULOVO, Stowarzyszenie Doula w Polsce i Centrum Nauki o Laktacji:
- Wspieranie kobiet i ich rodzin w okresie okołoporodowym.
- Wspieranie w karmieniu piersią.
- Tworzenie rodzicielskich grup wsparcia oraz warsztatów dla rodziców.
- Założenie i prowadzenie Klubu Mam BOBOrunia na Oruni Górnej.
- Współtworzenie ogólnopolskich akcji we współpracy m.in. z Fundacją Rodzić po Ludzku, Fundacją Promocji Karmienia Piersią, np. Tydzień Godnego Porodu, Mlekoteka.
- Wypożyczalnia dla rodziców.
- Nauczyciel – „ORLEN School Project” – PKN ORLEN i NANO Marketing Sp. z. o. o. – prowadzenie interaktywnych lekcji chemii, na temat ropy naftowej, na terenie województwa pomorskiego.
- Nauczyciel chemii – Zespół Szkół Morskich w Gdańsku Nowym Porcie
Kursy i szkolenia
- “Narzędzia coachingowe w pracy douli” – Fundacja Kaizen
- Doradca noszenia dzieci w chustach – Akademia Noszenia Dzieci
- Masaż Rebozo – zastosowanie w okresie okołoporodowym (Akademia Rebozo)
- “Wsparcie w połogu” – Stowarzyszenie Doula w Polsce
- Konferencja Laktacyjna w Gdyni
- Konferencja “Doula – wyzwania i możliwości” – Stowarzyszenie
Doula w Polsce - “Aktywna ciąża” – Pomorska Szkoła Fitness 4Fit
- Szkolenie dla osób prowadzących grupy wsparcia dla mam karmiących piersią – Fundacja Promocji Karmienia Piersią
- Konferencja “Rozwój i Komunikacja” – Stowarzyszenie Doula w Polsce
Joanna Polsakiewicz
Oligofrenopedagożka, terapeutka SI, terapeutka ręki
Wykształcenie
- Studia licencjackie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu: kierunek - pedagogika specjalna; specjalizacja - oligofrenopedagogika.
- Studia magisterskie w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu: kierunek – pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z profilaktyką społeczną.
- Studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim: kierunek – pedagogika specjalna; specjalizacja - wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu, kierunek - Integracja sensoryczna.
Doświadczenie
- Wolontariat w Zespole Szkół nr 26 w Toruniu.
- Wolontariat w Fundacji Ducha na Rzecz Rehabilitacji Naturalnej Ludzi Niepełnosprawnych jako hipoterapeuta.
- Praca w Przedszkolu Terapeutycznym dla Dzieci Autystycznych „Niebieska Kraina” w Grudziądzu w charakterze nauczyciela – oligofrenopedagoga.
- Praca w Przedszkole terapeutyczne dla dzieci z autyzmem Centrum Terapii Autyzmu "Sotis" w Gdańsku.
- Praca w szkole podstawowej nr 27 im. Dzieci Zjednoczonej Europy w Gdańsku.
Kursy i szkolenia
- Kurs doskonalący I stopnia Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne.
- Kurs doskonalący I stopnia Polskiego Języka Migowego.
- Narzędzia diagnostyczne procesów SI - Testy Południowo-Kalifornijskie w ocenie jakościowej. - Fundacja na Rzecz Rodzin Dzieci z Autyzmem i Innymi Dysfunkcjami - OKNO Kalifornijskie w ocenie jakościowej,
- Szkolenie: „Nerw błędny i jego znaczenie kliniczne z perspektywy integracji sensorycznej” Prowadzący: W. Kozłowski Toruń 2023.
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia.
Julia Bocian
Psycholożka, psychotraumatolożka, terapeutka SI, terapeutka ręki
Wykształcenie
-
Uniwersytet Gdański: Psychologia, specjalizacja: psychologia sądowo-penitencjarna i zagrożeń społecznych,
-
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne dla psychologów,
-
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego, studia podyplomowe: psychotraumatologia.
Doświadczenie
Nauczyciel wspomagający: Stowarzyszenie Przyjaciół Gdańskiego Liceum Ogólnokształcącego, Gdańsk.
Kursy i szkolenia
- Kurs trenera Treningu Umiejętności Społecznych TUS - Centrum Sens,
- "Jak pracować z pacjentami wychowywanymi w rodzinach, w których był problem z alkoholem" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Interwencja kryzysowa wobec pacjenta, który chce odebrać sobie życie "Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Interwencja kryzysowa, jak pracować z osobą, która dotknęła nagła tragedia, "Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Zachowania autoagresywne u dzieci i młodzieży" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- Wspieranie rozwoju i terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Praca z pacjentem, który doświadczył wykorzystania seksualnego" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Jak pracować z pacjentem z narcystycznym zaburzeniem osobowości" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Jak pracować z pacjentem z zaburzeniami dysocjacyjnymi" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Czym jest depresja i jak pracować z jej objawami na różnych etapach jej nasilenia" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Jak pracować z pacjentem, który żyje w ciągłym lęku i zmartwieniu" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Jak rozpoznać wczesne oznaki psychozy i jak pomóc pacjentowi, który ich doświadcza" Szkoła Psychoterapii Dialog,
- "Terapia ręki i wspomaganie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka" - Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu,
- "Terapia schematów" - Centrum Rozwoju personalnego we Wrocławiu,
- "Opanuj tę złość - trening kontroli złości" - Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu
- "Nieprawidłowo kształtująca się osobowość i inne wyzwania w pracy z młodzieżą" - Psychomedic,
- "Zachowania autoagresywne u młodzieży - techniki terapeutyczne" - Psychomedic,
- "Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju" - Psychomedic.
Monika Kreft
Neurologopedka, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej MFS
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański: Logopedia - studia magisterskie, specjalizacja: neurologopedia i wczesna interwencja logopedyczna,
- Uniwersytet Gdański: Logopedia: studia licencjackie.
Doświadczenie
- Logopedka: Centrum Terapii Neurologopedycznej – CTN,
- Logopedka w żłobku i Przedszkolu Trampolina,
- Logopedka w gabinecie logopedycznym – „Pracownia Broki”,
- Aupair – nauczycielka języka angielskiego w Hiszpanii.
Kursy i szkolenia
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji oraz Symultaniczno-Sekwencyjna metoda nauka czytania – dr Zdzisława Orłowska-Popek,
- Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej według zasad motorycznego uczenia – Ewa Grzelak
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych Moduł 1 – dr Anna Regner
- Miogopedia – terapia miofunkcjonalna praktycznie – Aleksandra Rosińska
- ACC w autyzmie – Ewa Grzelak
- Strategiczna Metoda Usprawniania Fonemów – prof. Danuta Pluta-Wojciechowska
- Elastyczny Terapeutyczny Taping w Logopedii – dr Martyna Brychcy
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego – dr Małgorzata Gawryl
- Karmienie dziecka jako funkcja prymarna dla rozwoju mowy i komunikacji – Ilona Brzozowska-Misiewicz
- Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna FTM - Prof. Danuta Pluta - Wojciechowska
- Ocena funkcjonalna taktu ustno-twarzowego - Ewelina Mendala - Kwoczek
- "Masaż Shantali Special Care" Ilona Brzozowska-Misiewicz
Ewelina Cymbaluk
Neurologopedka
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański: studia magisterskie - Logopedia, specjalizacja: neurologopedia,
- Uniwersytet Gdański: studia magisterskie – Pedagogika wczesnej edukacji.
Doświadczenie
- Nauczycielka wczesnej edukacji: Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 2 w Gdańsku,
- Edukatorka robotyki i programowania: Roboplanet,
- Praktyka pedagogiczna w Niepublicznym Przedszkolu MiniMontessori w grupie terapeutycznej,
- Praktyka logopedyczna w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 w Gdańsku,
Kursy i szkolenia
- Mutyzm wybiórczy – pomoc dziecku i jego rodzinie,
- Co powinniśmy wiedzieć o wędzidełku?
- Dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole,
- Udział w Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Logopedia Przedszkolna i Wczesnoszkolna – profilaktyka, diagnoza i terapia zaburzeń mowy.
- Terapia miofunkcjonalna I i II stopnia / A. Rosińska
- Zaburzenia miofunkcjonalne w praktyce logopedy. Diagnoza i terapia / A. Halasz
- Skrócone wędzidełko wargi, języka – interwencja terapeutyczna niemowląt i dzieci starszych / A. Jaźwińska-Chren
- Wibratory logopedyczne wykorzystywane w terapii logopedycznej / A. Kożdoń
- Afazja – przyczyny, diagnoza, terapia / A. Skirgiełło Dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole / A. Skirgiełło
- Artterapia w edukacji początkowej / A. Skirgiełło Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym / D. Kupczyk
- Emocje dziecka – lęk / M. Giers
- Metody wywoływania głosek / R. Bronisz
- Zabawy sensoryczne w terapii logopedycznej małego dziecka / B. Pietrowska
Edyta Maciukanis
Logopedka wczesnej interwencji, neurologopedka
Wykształcenie
- Instytut Logopedii i Polonistyki UWM w Olsztynie: studia I stopnia: logopedia, specjalizacja: logopedia artystyczna
- Uniwersytet Gdański: studia II stopnia: logopedia, specjalizacja: wczesna interwencja logopedyczna
- Uniwersytet Gdański: studia podyplomowe: neurologopedia
Doświadczenie
- Logopeda – Pozytywne Inicjatywy-Edukacja Sp. z o.o.
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna “Mały Król”,
- Praktyka logopedyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Sejny
- Praktyka TRJ (Test Rozwoju Językowego TRJ) – Szkoła Podstawowa z Litewskim Językiem Nauczania, Sejny
- Praktyka logopedyczna w Szkole Podstawowej nr 33 w Olsztynie
- Praktyka logopedyczna w Szkole Muzycznej I i II stopnia w Olsztynie
Kursy i szkolenia
- MFT -9-99 sTArs Miofunkcjonalna terapia ze specjalną terapią s/sz według A.Kittel,
- ETTHNO elastyczno-terapeutyczny taping w logopedii/neurologopedii – dr M. Brychcy
- Badanie słuchu – warsztat praktyczny, A.Kaproń,
- ENMOT – Elektro Neuro Mobilizacja Obszaru Twarzowego
- FTM – Fizjologiczna Terapia Miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 4. roku życia z dyslalią obwodową, dr hab. prof. D.Pluta-Wojciechowska,
- Programowanie języka, K. Grecka,
- Terapia dzieci z wadą słuchu w szkole, A.Kaproń,
- Terapia behawioralna dzieci z autyzmem (III-stopniowy), Organizator: Instytut Wspomagania Dziecka, Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Gdańsku,
- Warsztaty: “urządzenie vocaSTIM w terapii mowy i dysfagii”,
- Warsztaty: “Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego (CAPD)”,
- Ankyloglosja – wędzidełko języka: diagnoza i terapia przed i po zabiegu –
Katarzyna Grecka CEO Teczka Logopedy Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu – Aleksandra Rosińska, - Praca z pacjentem z obniżonym napięciem mięśniowym Aleksandra Listwoń,
- Ortodoncja dla logopedów Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w
ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym Aleksandra Listwoń, - Wybiórczość pokarmowa. Diagnoza i terapia logopedyczna mgr Agata Kalina,
- Ogólnopolska konferencja Naukowa “Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna – profilaktyka, diagnoza i terapia zaburzeń mowy”. wrzesień 2021, dr hab. Stanisław Milewski, prof. UG
- TRENING KARMIENIA. PRAKTYCZNY WARSZTAT TERAPEUTY. mgr Agata Kalina,
- Terapia miofunkcjonalna w wieku 4-8 lat ze specjalną terapią zaburzeń
artykulacyjnych głosek s / sz wg Niny Forester i A. Kittel / Całościowa koncepcja pracy
z ciałem POZIOM II, paradowski design Kondrad Paradowski. - Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego uczenia - Ewa Grzelak
- MAKATON – Program Rozwoju Komunikacji PRKM- dr Bogusława B. Kaczmarek Diagnoza i terapia miofunkcjonalna - Aleksandra Rosińska
- AAC – tworzenie i wprowadzanie indywidualnego narzędzia do komunikacji – Ewa Grzelak
- ADOS- 2 w diagnostyce klinicznej - Dr n med. Agnieszka Rynkiewicz
Izabela Kwiecień
Terapeutka SI, neurologopedka, terapeutka INPP
Wykształcenie
- Akademia Wychowania Fizycznego w Gdańsku, Studia I stopnia, kierunek: Terapia Zajęciowa,
- Uniwersytet Gdański, Studia II stopnia, kierunek: Logopedia, specjalizacja: neurologopedyczna,
- Wyższa Szkoła – Edukacja w Sporcie w Warszawie, Studia podyplomowe: integracja sensoryczna.
Doświadczenie
- Terapeutka INPP, logopedka, terapeutka SI w Centrum Terapii Neurologopedycznej CTN Gdańsk.
Kursy i szkolenia
- Instytut Psychologii Neurofizjologicznej INPP Polska: Roczne szkolenie INPP z zakresu diagnozowania i leczenia niedojrzałości neuromotorycznej,
- Karmienie dziecka jako funkcja prymarna dla rozwoju mowy i komunikacji – prowadząca: I. Brzozowska-Misiewicz,
- Wykorzystanie zabawy i bajki w terapii dziecka,
- „Oddech to podstawa w terapii logopedycznej”. Szkolenie prowadzone było przez mgr Sylwię Zasada,
- „Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych-podejście interdyscyplinarne”. Prowadząca: mgr Klara Francuz-Matwiejczyk.
Nina Bała
Pedagożka, terapeutka ręki, trenerka TUS
Wykształcenie
- GWSH Gdańsk - Studia magisterskie: Pedagogika
Doświadczenie
- Właścicielka Żłobków Mały Żuczek
Kursy i szkolenia
- Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia Soyer.edu
- Kurs: Terapia ręki Soyer.edu
Joanna Szumowska
Pedagożka, terapeutka SI, terapeutka ręki, trenerka TUS
Wykształcenie
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, studia licencjackie - kierunek: Pedagogika pracy socjalnej,
- Ateneum Szkoła Wyższa, studia magisterskie – kierunek: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,
- Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa, studia podyplomowe – kierunek: Integracja sensoryczna.
Doświadczenie
- Fundacja Oparcia Społecznego Aleksandry FOSA,
- Gdańska Fundacja Innowacji Społecznej,
- MOPS – Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
Kursy i szkolenia
- Kurs Terapii Integracji Sensorycznej II stopień,
- Kurs Trenera TUS,
- Terapeuta Ręki – diagnoza, terapia, masaż,
- Dialog motywujący dla zaawansowanych,
- Szkoła Animatorów Profilaktyki.
Karolina Stochaj
Logopedka wczesnej interwencji
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański, studia magisterskie, kierunek: logopedia, spec. wczesna interwencja logopedyczna
- Uniwersytet Gdański, studia licencjackie, kierunek: logopedia
Doświadczenie
- Wolontariusz w Domu im. Korczaka –Regionalnej Placówce Opiekuńczo-Terapeutycznej w Gdańsku,
- Praktyki studenckie w NZOZ Przychodni „Brzeźno” w Gdańsku (logopedia),
- Praktyki studenckie w Szkole Podstawowej nr 75 w Gdańsku (logopedia),
- Praktyki studenckie w Szkole Podstawowej nr 76 w Gdańsku (nauczanie języka polskiego),
- Praktyki studenckie w Poradni Psychologiczno –Pedagogicznej w Grudziądzu (logopedia),
- Logopedka: Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 2 w Gdańsku
Kursy i szkolenia
- Programowanie języka „od sylaby do zdania”,
- Migdałki w praktyce logopedycznej – praca z pacjentem przed i po zabiegu,
- Dyslalia: rozpoznawanie wad wymowy, planowanie terapii logopedycznej,
- Mowa bezdźwięczna – diagnoza, metody korekcji i terapii logopedycznej,
- Diagnoza i terapia rynolalii – rozwiązania praktyczne,
- Ankyloglosja – wędzidełko języka: diagnoza i terapia przed i po zabiegu,
- Masaż logopedyczny dziecka od podstaw – podejście praktyczne,
- Terapia logopedyczna dziecka z wadą słuchu.
Ewa Rybicka
Nauczycielka wychowania fizycznego, terapeutka SI, psychodietetyczka, terapeutka ręki
Wykształcenie
- WSB Gdańsk – studia podyplomowe – Psychodietetyka
- AWFiS Gdańsk – wychowanie fizyczne – II stopień
- PWSZ Koszalin – kierunek wychowanie fizyczne
Doświadczenie
- Ukończony Kurs wychowawcy kolonijnego
- Ukończenie szkolenia wojskowego w ramach programu Legii Akademickiej
- Klub Łączpol AWFiS Gdańsk – piłka ręczna
- Trener piłki ręcznej – kategoria B
- Gdańskie Liceum Ogólnokształcące,
- Gdańska Szkoła Podstawowa – nauczyciel wychowania fizycznego oraz terapeuta integracji sensorycznej.
Kursy i szkolenia
- Certyfikowany kurs I i II stopnia – Terapeuta Integracji Sensorycznej PSTIS Warszawa (członek)
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej l i ll stopnia diagnoza - terapia - masaż - ProCentrum
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Gdańsku
Klaudia Jędrzejczyk
neurologopedka, terapeutka ortodoncji funkcjonalnej MFS
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański • studia magisterskie na kierunku Neurologopedia
- Uniwersytet Gdański • studia licencjackie na kierunku Logopedia
- Liceum Ogólnokształcące im. Hieronima Derdowskiego • profil prawniczo-humanistyczny
Doświadczenie
- Akademickie Liceum dla Młodzieży MAGELLANUM • logopeda
- Centrum Medyczne SOPMED • neurologopeda
- Centrum Terapii Neurologopedycznej CTN • neurologopeda
- Centrum Psychologiczno-Pedagogiczne KID • logopeda
- Pracownia Terapeutyczna Broki • logopeda
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy • praktyki neurologopedyczne
- Przedszkole Nad Rzeczką • logopeda
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna • praktyki logopedyczne
Kursy i szkolenia
- Leczenie Zburzeń Motorycznych Jamy Ustnej Systemem MFS • Szkolenie modułowe 12 I - 20 IV, org. prof. Jose Duran Von Arx oraz lek. stom. Monika Ośko.
- Standardy postępowania w ankyloglosii. Dzieci od 3 roku życia. Współpraca logopedy z lekarzem • webinar 22 X 2022, org. DONATA OZIEMCZUK, MONIKA OWSIANOWSKA
- Wykorzystanie trainerów ortodontycznych w terapii logopedycznej • webinarium 22 IX 2022, org. CENTRUM TERAPII LOGOPEDYCZNEJ I SZKOLEŃ DISCURSO, prow. ALICJA KOPERTYŃSKA
- Terapia manualna w gabinecie logopedycznym • szkolenie 16–17 V 2022, org. ODNOVA SZKOLENIA, prow. MARIAN MAJCHRZYCKI
- Ankyloglosja – wędzidełko języka. Diagnoza i terapia przed i po zabiegu • szkolenie 11 V 2022, org. TECZKA LOGOPEDY, prow. ALEKSANDRA ROSIŃSKA
- Diagnoza funkcjonalna. Połykanie, żucie, pozycje spoczynkowe, oddychanie • szkolenie 11 V 2022, org. TECZKA LOGOPEDY, prow. ALEKSANDRA ROSIŃSKA
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno- twarzowych — moduł II • szkolenie 3–4 XII 2021, org. INSTYTUT EDUKACJI LOGOPEDYCZNEJ, prow. ANNA REGNER
- Stymulacja traktu ustno-twarzowego • szkolenie 20–21 VIII 2021, org. INSTYTUT EDUKACJI I ROZWOJU eMKa, prow. MAŁGORZATA GAWRYL
- FTM — Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową) • szkolenie 16 VII 2021, org. PRZEMYSŁAW SOBOLEWSKI, prow. DANUTA PLUTA- -WOJCIECHOWSKA
- Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno- -twarzowych — moduł I • szkolenie 28–29 V 2021, org. CENTRUM TERAPII LOGOPEDYCZNEJ I SZKOLEŃ DISCURSO, prow. ANNA REGNER
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji • szkolenie 25 X 2020, org. CENTRUM METODY KRAKOWSKIEJ, prow. ZDZISŁAWA ORŁOWSKA-POPEK
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej — diagnoza — terapia — masaż I i II stopnia • szkolenie 8 XII 2019, org. PROCENTRUM
- Diagnoza i terapia dziecka z Opóźnionym Rozwojem Mowy • kurs XII 2019, org. UNIQSKILLS
- Nasz Autyzm • konferencja naukowa z okazji obchodów Światowych Dni Wiedzy o Autyzmie 12 IV 2018, SOPOT, org. FUNDACJA DOM RAIN MANA, SPOTOTEKA — GALERIA KULTURY MULTIMEDIALNEJ, OŚRODEK CHORÓB RZADKICH przy UCK
- Personalizacja i innowacyjność w terapii, nowoczesne technologie oraz społeczne formy wsparcia we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu. O metodzie Prof. A. Tomatisa i nie tylko • konferencja naukowa 7 IV 2018, GDAŃSK, org. WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO, DREAMLAB TERAPEUTYCZNY PUNKT PRZEDSZKOLNY, DREAMLAB NIEPUBLICZNA PORADNIA WSPOMAGANIA ROZWOJU
- Terapia dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu • webinar 1 III 2018, org. LOGOPEDZI LOGOPEDOM, prow. JUSTYNA WALCZAK
Natalia Szreder
Pedagożka, terapeutka SI, Trenerka TUS, terapeutka ręki
Wykształcenie
- Akademia Pomorska w Słupsku: Studia magisterskie: Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z resocjalizacją
- Kaszubsko Pomorska Szkoła Wyższa w Wejherowie - studia podyplomowe: Integracja Sensoryczna
Doświadczenie
- Pedagog wychowawca: Fundacja Rodzina Nadziei
- Pedagog wychowawca: Fundacja Rodzinny Gdańsk
- Nauczyciel: Publiczne Przedszkole Słoneczna Kraina Gdansk
Kursy i szkolenia
- Wyższa Szkoła Komunikacji Społecznej w Gdyni: Przygotowanie pedagogiczne
Katarzyna Tkacz
Psycholożka, oligofrenopedagożka, trenerka TUS, terapeutka ręki, terapeutka SI.
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański: studia magisterskie: psychologia dzieci i młodzieży, psychologia sądowo-penitencjarna
- Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku: studia podyplomowe: oligofrenopedagogika
Doświadczenie
- Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku
- IWRD Niepubliczna Poradnia Pedagogiczno-Psychologiczna w Gdańsku
- Centrum Terapii Autyzmu SOTIS w Gdańsku – wolontariat
- Akademia Przyszłości w Rodzinnych Domach Dziecka
- Środowiskowy Dom Samopomocy oraz Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Laskowicach Wielkich – praktyki
- Przedszkole Specjalne nr 72 w Gdańsku – praktyki
Kursy i szkolenia
- III-stopniowy kurs: terapia behawioralna dzieci z autyzmem
- I i II stopień: Trener Treningu Umiejętności Społecznych
- Edukator Rodziców: Pozytywna Dyscyplina
- “Metoda Dobrego Startu” – trzystopniowy kurs doskonalący
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej
- AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna
- Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym
- Akademia Wiedzy o FAS
- Narzędzia: M-CHAT T-R/F praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Sensoraki – jak wspierać rozwój integracji sensorycznej u dzieci
- Webinar: TUS a zachowania trudne
- Webinar: opóźniony rozwój mowy
- Wybiorczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno-motorycznym, 2022 M. Baj – Lieder
- Zaburzenia wypróżniania u dzieci, 2022 K. Orban
Paulina Chojnowska
Neurologopedka
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański: Kierunek: logopedia Specjalizacja: neurologopedia Poziom wykształcenia: magister
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie Kierunek: logopedia, Poziom wykształcenia: licencjat
Doświadczenie
- Neurologopeda - Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna "Mały Król" Pruszcz Gdański
- Neurologopeda - Edukacyjna Wyspa Małego Króla Pruszcz Gdański
- Nauczyciel logopeda - Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 3 Gdańsk
- Nauczyciel logopeda - Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 2 Gdańsk
Kursy i szkolenia
- Makaton. Program Rozwoju Komunikacji PRKM. Stopień 1.
- Terapia mięśniowa strefy orofacjalnej
- Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej
- Kurs Terapia Miofunkcjonalna I. Kompleksowy program obszaru orofacjalnego. Stopień I
- Terapia logopedyczna dziecka ze spektrum autyzmu
- Innowacyjne metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii.
- Kinesiotaping logopedyczny od podstaw - podejście praktyczne
- Terapia logopedyczna pacjenta z wadą zgryzu
- Centralne Zaburzenia Przetwarzania Słuchowego
- Terapia miofunkcjonalna. Wertykalno-horyzontalna pozycja języka. Oddychanie
- Programowanie języka - projektowanie terapii w oparciu o zasady programowania języka
- Warsztaty "Urządzenie vocaSTIM w terapii mowy i dysfagii" Warsztaty "Zaburzenia Centralnego Przetwarzania Słuchowego (CAPD)"
- Akademia Przyszłości Olsztyn, Tutor - praca indywidualna z uczniem szkoły podstawowej. Ośrodek "Pogranicze - sztuk, kultur, narodów" Sejny - Udział w projektach regionalnych i międzynarodowych: "Atlantyda Pogranicza" (tworzenie przewodnika po Polsce północno-wschodniej, Kaliningradzie i Kiejdanach na Litwie), "Lektorium Sejneńskie", międzynarodowa "Wioska Budowniczych Mostów. Opowieści o współistnieniu. Medea: obca - inna - swoja", "Dialog o Wilnie", "Abecadło dzieciństwa - krasnogrudzki Miłosz".
Piotr Gruszkowski
Psycholog, trener TUS
Wykształcenie
- Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - kierunek: psychologia
- Studia Podyplomowe: Przygotowanie Pedagogiczne.
Doświadczenie
- Psycholog: Centrum Terapii Autyzmu "Sotis" w Warszawie,
- Psycholog: Wojewódzki Szpital Psychiatryczny im. prof. T. Bilikiewicza,
- Psycholog: "Lawendowy Król" - Niepubliczny Punkt Integracyjno-Terapeutyczny Punkt Przedszkolny, Pruszcz Gdański,
- Psycholog, Koordynator: "Lawendowy Król" Szkoła Podstawowa, Pruszcz Gdański
Kursy i szkolenia
- III-modułowy Kurs Bazowy Terapia Behawioralna w Teorii i Praktyce,
- Kurs: Uprawnienia trenera eegbiofeedback pierwszego stopnia do prowadzenia terapii eegbiofeedback,
- Kurs "Picture Exchange Communication System - Poziom 1,
- Szkolenie Trening Umiejętności Społecznych dla osób z Zespołem Aspergera.
Monika Romejko
Neurologopedka, pedagożka specjalna
Wykształcenie
- Ateneum Szkoła Wyższa Pedagogika Specjalna
- Uniwersytet Gdański/ Gdański Uniwersytet Medyczny – Neurologopedia
- Uniwersytet Gdański - Pedagogika wczesnoszkolna z logopedią Uniwersytet Gdański
Doświadczenie
- Nauczycielka/pedagożka specjalna w przedszkolu nr 77 specjalnym dla Dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym w Gdańsku,
- Neurologopedka w Centrum ,,Logozaurus” w Gdańsku
- Logopedka/neurologopedka w Centrum Terapii Neurologopedycznej,
- Wolontariuszka na letnim turnusie neurologopedycznymn Miry Rządzkiej w Lądku Zdrój. Opieka i obserwacja zajęć dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem i padaczką,
- Logopeda w Fundacji "Ja Też" dla dzieci z Zespołem Downa w Gdańsku,
- Wiceprzewodnicząca i członek Naukowego Koła Logopedów działającego przy Katedrze Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego,
- Zakład Fotograficzny Agnieszki Wilczek.
Kursy i szkolenia
- ,,Warsztat wywoływania głosek w ujęciu motorycznym" - Ewa Grzelak,
- ,,AAC: Alternatywne i wspomagające sposoby komunikacji osób o specjalnych potrzebach w porozumiewaniu się" – Alina Smyczek,
- ,,Terapia dzięciecej apraksji mowy, ORM, afazji motorycznej i rozwojowej wg zasad motorycznego
uczenia się” – Ewa Grzelak, - ,,Model wykorzystywania AAC w praktyce edukacyjnej szkół oraz rodzin dzieci ze złożonymi potrzebami edukacyjnymi” - dr Magdalena Grycman,
,,Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Stopień II” - Monika Jerzyk, Centrum Rozwoju, - ,,Elastyczny terapeutyczny taiping w logopedii” - dr Martyna Brychcy,
- ,,Stymulacja traktu ustno-twarzowego” - Małgorzata Gawryl, Sztuka Mówienia w Gdyni,
- ,,Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością. Stopień I” - Monika Jerzyk, Centrum Rozwoju,
- ,,Interdyscyplinarne leczenie wad zgryzu, artykulacji, narządu ruchu i postawy ciała” - dr n. zdr. Marta Wawrzynów, Centrum Terapii Logop w Gdańsku,
- Ukończenie szkolenia ,,Diagnoza i terapia zaburzeń rozwoju mowy u dzieci chorych neurologicznie” - prof. Dr hab. Jolanta Panasiuk,
,,Karmienie terapeutyczne human touch”, prowadzonego przez Monikę Habik., organizowanego przez
Logostrefę w Bydgoszczy, - Ukończenie szkolenia „Dysfagia- zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych” - dr Mira Rządzka – Sztuka Mówienia w Gdyni,
„Diagnoza i terapia zaburzeń mowy dziecka z rozszczepem wargi i podniebienia, w tym wczesna interwencja logopedyczna” - prof. Danuta Pluta-Wojciechowska - Fundację „Fonia” w Gdańsku, - „Terapia neurobiologiczna dla początkujących” - prof. Jagodę Cieszyńską, Centrum Metody Krakowskiej,
- „Ćwiczenia funkcji słuchowych-rozwojowe programowanie terapii” - mgr Agnieszka Bala, Centrum Metody Krakowskiej,
- „Ćwiczenia funkcji wzrokowych-rozwojowe programowanie terapii” - mgr Agnieszka Bala, Centrum Metody Krakowskiej,
- „Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją” - dr Zdzisława Orłowska-Popek, Centrum Metody Krakowskiej
- ,,Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu", Marta Korendo.
Agata Piaścik
Psycholożka, trenerka TUS, terapeutka ręki
Wykształcenie
- Psychologia - Studia magisterskie na Uniwersytecie SWPS,
- Studia podyplomowe kwalifikacyjne - Przygotowanie Pedagogiczne,
- Studia podyplomowe Psychologia Dzieci i Młodzieży - wspomaganie rozwoju na Uniwersytecie SWPS,
Doświadczenie
- Właścicielka firmy Make Sens Agata Piaścik
- Praktykantka - Świetlica socjoterapeutyczna Fundacji Dr.Clowna w Gdańsku,
- Nauczycielka Wspomagająca - Niepubliczne Przedszkole z oddziałami integracyjnymi Mini Misie w Warszawie,
- Psycholożka - Niepubliczne Przedszkole z oddziałami integracyjnymi Mini Misie w Warszawie,
- Psycholożka - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna "Pegaz",
- Terapeutka Ręki - Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna "Pegaz"
- Psycholożka - Niepubliczne Przedszkole Misie Tulisie,
- Psycholożka - Niepubliczne Przedszkole Morenowy Raj.
Kursy i szkolenia
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) - efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych,
- III Stopniowy Kurs Doskonalący – Terapia Behawioralna Dziecka z Autyzmem,
- II Stopniowy Kurs Diagnoza i Terapia Ręki – Wspomaganie pisania oraz umiejętności motorycznych,
- Organizacji Pomocy Psychologiczno–Pedagogicznej dzieciom z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
- Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Jak pracować z lękiem, stresem oraz trudnymi emocjami dzieci i nastolatka?
- Spektrum autyzmu u dzieci - wczesna diagnoza i wsparcie,
- Dziecko w spektrum autyzmu - terapia i wsparcie na co dzień,
- Kompetencji ogólnych IPET i WOPFU,
- Obserwacja diagnostyczna dziecka - niepokojące objawy rozwojowe wieku przedszkolnego i szkolnego,
- Terapia Ręki, a lateralizacja - ćwiczenie koordynacji i koncentracji uwagi u dzieci,
- Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci?
- Czego potrzebują nastolatki - Problemy i wyzwania okresu dojrzewania,
- Depresja u dzieci i młodzieży - Rozpoznanie i pierwsza pomoc
- Kurs Realizacji Zajęć Rewalidacyjnych z Wykorzystaniem Różnych Technik Terapeutycznych,
- Kurs Metody Ruchu Rozwijającego wg. Weroniki Sherborne,
- Kurs Metody Dobrego Startu,
- Kurs Bajkoterapii
Aleksandra Foremna
Neurologopedka
Wykształcenie
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie - Studia licencjackie, logopedia
- Uniwersytet Gdański - Studia magisterskie, logopedia spec. neurologopedia
Doświadczenie
- Logopedka - Logoterapia. Gabinety terapeutyczne Beata Rzewnicka
- Logopedka - Ogólnopolski Operator Oświaty w Poznaniu - Przedszkole i Szkoła Podstawowa Leonardo
Kursy i szkolenia
- Warsztaty „Jak myślą osoby jąkające się?”
- Kurs „Praca z pacjentem z implantem słuchowym”
- Szkolenie uprawniające do wykorzystywania testu „Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD”
- Szkolenie „Skojarzenia do mówienia”
- Kurs doskonalący „Zgryz otwarty – oddziaływania logopedyczne
- III-stopniowy kurs doskonalący "Stosowana Analiza Zachowania w terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu". Prowadzące - dr Marta Wójcik, dr Anna Lubomirska
- Szkolenie "Masaż logopedyczny i terapia manualna kompleksu ustno-twarzowego w praktyce. Holistyczny program wsparcia pacjenta z wyzwaniami". Prowadzące - mgr Ewa Wojewoda, mgr Aleksandra Kaczyńska
- Szkolenie "Kinesiotaping logopedyczny". Prowadzące - mgr Ewa Wojewoda, mgr Aleksandra Kaczyńska
- Szkolenie "Metoda oddechowa Butejki w terapii logopedycznej - warsztat" - mgr Sylwia Zasada
- Kurs doskonalący "Diagnoza logopedyczna dziecka od 2. do 3. roku życia". Prowadząca - mgr Natalia Chruściel-Janas
- Kurs doskonalący "Trudne zachowania dzieci ze spektrum autyzmu - jak zachęcić do współpracy?". Prowadząca - mgr Barbara Libicka Gortadt
Paulina Gierczyńska
Fizjoterapeutka, terapeutka SI, oligofrenopedagożka, terapeutka ręki
Wykształcenie
Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie: studia podyplomowe - Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Oligofrenopedagogika
Wyższa Szkoła Edukacji i Terapii w Szczecinie: studia licencjackie - Fizjoterapia
Pomorski Uniwersytet Medyczny, Wydział Nauk o Zdrowiu: studia magisterskie - Fizjoterapia
Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna - studia podyplomowe na kierunku "Przygotowanie Pedagogiczne"
Doświadczenie
Przedszkole nr 35 w Gdańsku,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Rotmance,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna "Akademia Rozwoju" w Pruszczu Gdańskim,
Niepubliczny Zespół Przedszkolny "Magiczny Kuferek" w Kolbudach,
Grupa Edukacyjna EDU-ART Sp. z o. o. Poradnia Psychologiczno -Pedagogiczna "Pegaz" w Gdańsku,
Centrum Medyczno-Rehabilitacyje REVIMED w Gdańsku,
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom i Młodzieży Niepełnosprawnej Ruchowo "Tęcza"
Kursy i szkolenia
Neuromobilizacje,
Ortopodologia,
"Stawy skroniowo-żuchwowe - diagnostyka i terapia",
Plastrowanie dynamiczne Kinesio Taping,
Masaż Kobido,
Sensoplastyka Trener 1 stopień,
Werbosensomotoryka moduł A Werbo-mówię. Kształtowanie mowy i języka u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy,
Odruchy pierwotne. Ich znaczenie i wpływ na rozwój dziecka oraz konsekwencje przetrwałych odruchów,
Pomysły na zabawę rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne,
Uczeń trudny/uczeń z problemami,
Skoliozy - diagnostyka i postępowanie fizjoterapeutyczne,
Wczesna diagnostyka małego dziecka,
Praca z dzieckiem prezentującym trudności pokarmowe o podłożu senso-motorycznym,
Migrena czy ból głowy? Postepowanie terapeutyczne,
"Osteopatyczne zabiegi lecznicze w pediatrii cz 1.",
Szkolenie II-stopniowe Integracja Sensoryczna,
Szkolenie I i II stopnia "Terapia ręki",
Metoda dr Ackermanna, Bydgoszcz,
Masaż funkcyjny poprzeczny, Gdańsk,
Konferencja Kinetic Control "Ewaluacja Kinetic Control w wybranych dysfunkcjach narządu ruchu",
Punkty spustowe, Poznań,
Konferencja naukowa, "Fizjoterapia w pediatrii",
Kurs podstawowy koncepcji PNF wg. standardów IPNFA, Wrocław
Kinesiotaping KT1, KT2, Warszawa,
Zuzanna Marciniak
psycholożka, trenerka TUS, oligofrenopedagożka
Wykształcenie
Uniwersytet Gdański: studia magisterskie o kierunku psychologia ze specjalnością
neurobiopsychologia.
Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego: studia podyplomowe „Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera".
Doświadczenie
Trenerka umiejętności społecznych w Niepublicznym Przedszkolu „Marchewka”,
Terapeutka w Centrum Diagnozy i Wspomagania Rozwoju w Gdańsku,
Asystentka osoby z zespołem Aspergera, Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym w Gdyni,
Wolontariuszka w fundacji „Między Słowami” w Gdyni (pomoc w prowadzeniu terapii neuropsychologicznej– zajęcia indywidualnie oraz grupowe),
Wolontariuszka w Domu Pacjenta w Wojewódzkim Szpitalu Psychiatrycznym im. prof. Tadeusza Bilikiewicza w Gdańsku (wspomaganie terapeutów zajęciowych).
Kursy i szkolenia
Szkolenie „Stosowana analiza zachowania sposobem na efektywną edukację”,
Szkolenie Instrumental Enrichment (I poziom),
Szkolenie Trener TUS (I i IIstopień),
Szkolenie: Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną” (II stopień),
Szkolenie „Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną” (I stopień),
Szkolenie „dziecko z zaburzeniami SI w przedszkolu i szkole”.
Alicja Gralec
psycholożka, psychotraumatolożka, trenerka TUS, psychodietetyczka
Prowadzi terapię pacjentów:
- z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej,
- ze spektrum,
- samookaleczających się,
- z zaburzeniami osobowości,
- z zaburzeniami odżywiania,
- z wybiórczością pokarmową,
- z kryzysem psychicznym.
Wykształcenie
- Psychologia Uniwersytet SWPS w Sopocie (jednolite studia magisterskie)
- Psychotraumatologia - Uniwersytet Gdański (studia podyplomowe)
- Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów- Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego (studia podyplomowe)
- Psychodietetyka - WSB (studia podyplomowe w trakcie)
Doświadczenie
- I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach - CTSR
- Racjonalna Terapia Zachowania poziom I - Centrum Szkoleniowe Racjonalnej Terapii Zachowania
- Racjonalna Terapia Zachowania poziom II - Centrum Szkoleniowe Racjonalnej Terapii Zachowania
- Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży Poziom I
- Profilaktyka, diagnoza i terapia e-uzależnień wśród dzieci i młodzieży Poziom II
- Kid's Skills oraz Jestem z Ciebie Dumny - Uniwersytet SWPS
- Trener TUS - Studio psychologiczne
Kursy i szkolenia
- Psycholog w Zakątku Agi
- Psycholog w Fundacji Inspira
- Psycholog w Fundacji Beztroska Psychoterapia
- Staż na oddziale dla osób dzieci i młodzieży Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego im. prof. Tadeusza Bilikiewicza
- Staż w Stowarzyszeniu Widzących Więcej
- Staż w Telefonie Pogadania
Magdalena Nogaj
Psycholożka, Trenerka TUS, Terapeutka ręki, Terapeutka integracji sensorycznej
Wykształcenie
- SWPS - Uniwersytet Humanistycznospołeczny w Sopocie, kierunek: psychologia kliniczna i zdrowia,
- Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli "Pedagog", studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne dla psychologów.
Doświadczenie
- Nauczyciel Psycholog - Akademia Dobrej Edukacji w Gdańsku,
- Młodszy Wychowawca - Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Piaskowy Dom" w Gdańsku,
- Psycholog - Przedszkole Biały Kotek Oliwa w Gdańsku,
- Psycholog - Publiczne Pozytywne Przedszkole nr 5 “Piąteczka” w Gdańsku,
- Psycholog - Pozytywny Żłobek nr 1 w Gdańsku,
Kursy i szkolenia
- Kurs - „Autyzm/Zespół Aspergera, czyli co, jak i gdzie?” - Niepubliczna Placówka Kształcenia Kursowego KURSANT,
- Kurs – „Interwencja kryzysowa” – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu,
- Kurs - „Seksuologia rozwojowa dzieci i młodzieży od 8. do 18. roku życia” – Uniwersytet SWPS,
- Kurs - „Trening umiejętności społecznych w pracy z osobami w spektrum autyzmu” – Fundacja Synapsis/ Fundacja dla dzieci i dorosłych z autyzmem,
- Certyfikat uprawniający do prowadzenia Treningu umiejętności społecznych „TUS” - Fundacja Synapsis/ Fundacja dla dzieci i dorosłych z autyzmem,
- Staż psychologiczny - „Równoważyj” - Pracownia Terapii i Rozwoju Dr Beata Urbaś,
- SWPS (praktyka zawodowa - praktyka diagnostyczna w psychologii klinicznej) - Praktykantka,
-
Kurs - „Integracja sensoryczna jako metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym” – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu,
-
Webinar – „ #MEDIAchallenge: przemoc językowa, jak sobie z nią radzić?” – Centrum Edukacji Medialnej, działające przy Polskim Radiu Kielce,
-
Kurs - „Terapia ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka” – Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu.
Katarzyna Grecka-Bączkowska
Psycholożka, trenerka TUS, terapeutka ręki
Wykształcenie
-
Uniwersytet Gdański - Psychologia - 5 letnie studia magisterskie - specjalność psychologia kliniczna.
-
Universitat de Barcelona - stypendium Erasmus - psychologia.
-
Uniwersytet Gdański - studia podyplomowe - diagnostyka psychologiczna.
-
Wyższa Szkoła Społeczno - Ekonomiczna - studia podyplomowe - przygotowanie pedagogiczne.
Doświadczenie
-
Psycholożka - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Gdańsku.
-
Psycholożka - Przedszkole nr 31 w Gdańsku.
-
Psycholożka - Przedszkole EU Kids Sopot.
-
Psycholożka - Szkoła Podstawowa nr 88.
-
Psycholożka - Stowarzyszenie „Na Prostą”.
-
Psycholożka - Instytut Psychoterapii i Psychotraumatologii „Triada”.
-
Trenerka szybkiego czytania i technik pamięciowych - EDU.
-
Wychowawczyni na koloniach i obozach - Czerwiński Travel, Biuro Podróży Harctur.
-
Asystentka osoby niepełnosprawnej - Fundacja „Nasz przyjazny dom”.
Kursy i szkolenia
-
Psychotraumatologia - Instytut Psychoterapii i Psychotraumatologii „Triada”.
-
Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach - I stopień - Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach.
-
Trening Umiejętności Społecznych - I i II stopień - Centrum Szkoleń Cognitus.
-
Terapia ręki i stopy - I i II stopień - Centrum Szkoleń Cognitus.
-
Bajkoterapia - Centrum Szkoleń Cognitus.
-
Realizator „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców” - I-III część - Gdański Ośrodek Promocji Zdrowia i Profilaktyki Uzależnień.
-
Animator profilaktyki - Towarzystwo Profilaktyki Środowiskowej Mrowisko.
-
Dialog motywujący dla zaawansowanych - Towarzystwo Profilaktyki Środowiskowej Mrowisko.
-
Sensoplastyka® - Inkubator Inspiracji.
Weronika Ucińska
Psycholożka
Wykształcenie
- Psychologia Uniwersytet Gdański (jednolite studia magisterskie)
- Psychodietetyka - WSB (w trakcie)
- Pedagogika - WSB (w trakcie)
Doświadczenie
- Współorganizacja programu Dobrostan - uświadamianie młodzieży o konkretnych zaburzeniach zachowania
- Staż interwencyjny w kryzysowych sytuacjach - czat i słuchawka zaufania
- Nauczyciel w Technikum TEB
Kursy i szkolenia
- I stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach - CTSR
- II stopień Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach - CTSR (w trakcie)
- Studium przypadku pacjenta z zaburzeniami odżywiania w Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach - Integri (w trakcie)
- Kurs pracy z pacjentem z natręctwami zgodnie z metodą Terapii Ericksonowskiej
Agnieszka Stepnowska
Logopedka wczesnej interwencji
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański 2021 - 2023 | Studia magisterskie, Logopedia ze specjalnością neurologopedia i wczesna interwencja logopedyczna,
- Uniwersytet Gdański 2018 - 2021 | Studia licencjackie, Logopedia ze specjalnością nauczycielską
Doświadczenie
- Logopedka - Przedszkole nr 15 w Gdańsku ,,Niezapominajka”,
- Logopedka - Niepubliczna Poradnia Wspomagania Rozwoju „Po Drodze”,
- Logopedka - Niepubliczne Przedszkole „Chatka Puchatka" oraz Niepubliczne Przedszkole „Piotruś Pan",
- Opiekunka - Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.
Kursy i szkolenia
- Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych - podejście interdyscyplinarne - Klara Francuz-Matwiejczyk,
- Terapia dziecka z opóźnionym rozwojem mowy - Justyna Pietrzak,
- Zespołowe przygotowanie do frenuloplastyki – opieka przed i po zabiegu - dr n. o zdr. Anna Lichnowska, dr n.med Adrian Gnatek,
- Miogoterapia - terapia miofunkcjonalna praktycznie (organizator: Instytut Edukacji Logopedycznej),
- Terapia manualna dla logopedów w zaburzeniach artykulacyjnych - podejście interdyscyplinarne (organizator: Instytut Edukacji Logopedycznej).
Joanna Janczukowicz-Dąbrowska
Logopedka, Pedagożka
Wykształcenie
- Uniwersytet Gdański - podyplomowe studia logopedyczne.
- Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna - pedagogika, specjalizacja: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.
- Uniwersytet Jagielloński - pedagogika, specjalizacja animacja społeczno – kulturowa.
Doświadczenie
- Logopedka, nauczycielka - Przedszkole Niepubliczne im. Panienki z Okienka w Gdańsku.
- Nauczycielka – Niepubliczne Przedszkole Bajkoland w Gdańsku.
- Nauczycielka – Firma edukacyjna Galileusz w Sopocie.
- Stażystka – Towarzystwo Profilaktyki Środowiskowej „Mrowisko”.
Kursy i szkolenia
- Kurs Wychowawców na Placówkach Wypoczynku Dzieci i Młodzieży.
- Warsztat – „Metoda Porozumienia bez przemocy wg Marshalla Rosenberga”.
- Szkolenie – „Pomoc dziecku z Płodowym Zespołem Alkoholowym (FAS)”.
- Seminarium szkoleniowe – „Moje życie z Zespołem Aspergera. Uczeń z Zespołem Aspergera w przedszkolu i szkole”.
- Szkolenie – „Praca nad uwagą dzieci w przedszkolu warunkiem sukcesu w szkole”.
- Seminarium – „Organizacja narracyjnego środowiska zabawy i uczenia się wg koncepcji Lwa S. Wygotskiego”.
- Konferencja Naukowa – „Wykorzystanie seksualne dziecka: sygnały ostrzegawcze i interwencja”.
- Konferencja – „Zrozumieć 100 języków dziecka. Skuteczne alternatywy w edukacji”.
- Szkolenie online – „Logopedia w ruchu”.
- Webinar – „Jak wspomagać przyswajanie pierwszych słów przez dziecko z ORM?”.
- Szkolenie – „10 miozabaw od 2 roku życia”.
Marlena Smolińska
Psycholożka
Wykształcenie
-
Studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim: kierunek - psychologia; specjalność - psychologa dzieci i młodzieży oraz psychologia kliniczna dorosłego
-
Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Biznesu - National Louis University, kierunek - Przygotowanie pedagogiczne do zawodu nauczyciela
-
Studia podyplomowe w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości, kierunek - Zaburzenia ze spektrum autyzmu - edukacja i terapia z zakresu pedagogiki specjalnej
Doświadczenie
-
Praca w Przedszkolu Terapeutycznym "Niebieski Koralik" w Pruszczu Gdańskim w charakterze psychologa - terapeuty
-
Praca w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej "Tuptusie" w Pruszczu Gdańskim, przeprowadzanie terapii psychologicznej
Kursy i szkolenia
- Karty Oceny Zachowania i Emocji - KOZE
- KORP - Program Terapii
- Warsztat Pracy Terapeuty AAC ( Komunikacja Wspomagająca i Alternatywna)
- MAKATON - Program Rozwoju Komunikacji PRKM - dr Bogusława B. Kaczmarek; stopień 1 i 2
- Terapia Małego Dziecka z ASD; prowadzone przez Joannę Pałasz
- Werbogesty; prowadzone przez Agatę Gładowicz - Bojarską
Katarzyna Zawisza
Terapeutka SI, nauczycielka wychowania fizycznego, terapeutka ręki
Wykształcenie
- Akademia Wychowanie Fizycznego i Sportu w Gdańsku w zakresie wychowania fizycznego, specjalność: trenerska
- Studia podyplomowe na Akademii nauk Stosowanych Wincentego Pola w Lublinie w zakresie: Integracja sensoryczna
Doświadczenie
- Właścicielka firmy SensoGim Katarzyna Zawisza,
- Nauczycielka wychowania fizycznego, instruktorki gimnastyki korekcyjnej,
- Terapeutka i diagnostka integracji sensorycznej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz przedszkolach.
Kursy i szkolenia
- Szkolenie o dzieciach autystycznych i ze spektrum Aspergera.
- Sprzymierzeńcy i zabójcy empatii.
- Szkolenie „Co nam mówią trudne zachowania rodziców?”
- Szkolenie „Co nam mówią trudne zachowania nauczycieli?”
- Dorosły jak latarnia morska.” Seminarium Jesper Juul
- Nastolatek w rodzinie- kiedy kończy się wychowanie.” Seminarium Jesper Juul.
- Nowatorskie lekcje wf. czyli atrakcyjne formy zajęć w oparciu o aktualne zainteresowania oraz pasje dzieci i młodzieży.
- Warsztaty „Jak radzić sobie z krytyką.”
- Warsztaty „Od słowa do komunikacji.”
- Szkolenie z zakresu rozwoju psychoseksualnego dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.
- Szkolenie o cyberprzestrzeni.
- Szkolenie “Dzieci i młodzież w obliczu kryzysów emocjonalnych.”
- Nadpobudliwość u dzieci i młodzieży.
- Terapia ręki u dzieci i młodzieży - ćwiczenia i zabawy.
- Techniki radzenia sobie ze złością u dzieci.
- Duża motoryka - zabawy i ćwiczenia.
- Zabawy koordynacyjne dla dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym.
- Zabawy wyciszające dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Zmysł dotyku w rozwoju dziecka - ćwiczenia i masaże.
Dorota Ogielska
Oligofrenopedagożka, logopedka
Wykształcenie
- Studia podyplomowe, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierunek: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną - oligofrenopedagogika.
- Podyplomowe Studia Neurologopedyczne na Uniwersytecie Gdańskim.
- Studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek Logopedia, spec. Wczesna Interwencja Logopedyczna.
- Studia licencjackie na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek Pedagogika, spec. Wczesna Edukacja z Logopedią.
Kursy i szkolenia
- szkolenie Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością st. I i II (M. Jeżyk),
- szkolenie: Kinesiotaping w logopedii i fizjoterapii stomatolog. (dr E. Mikołajewska),
- szkolenie Stymulacja traktu ustno- twarzowego (M. Gawryl),
- szkolenie Karmienie małego dziecka w aspekcie logopedycznym (M. Baj- Lider),
- szkolenie: Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensomotorycznym (M. Baj- Lider),
- kurs: Diagnostyka i terapia neurologopedyczna - moduł pt. "Zaburzenia funkcji oralnych, związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy" (dr A. Łada),
- szkolenie: Niedokształcenie mowy typie afazji. Diagnoza i terapia (A. Drewnika- Wołosz, A. Paluch),
- szkolenia z Centrum Metody Krakowskiej:
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych (prof. M. Korendo),
- Stymulacja procesów myślenia (prof. M. Korendo),
- Terapia neurobiologiczna dla początkujących (prof. J. Cieszyńska),
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami języka (niesłyszących, autystycznych, z afazją) (dr Katarzyna Sedivy- Mączka),
- Symultaniczno - sekwencyjna nauka czytania (dr S. Orłowska - Popek),
- kurs: Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (dr M. Gehrke)
- warsztaty: Wykorzystanie elementów metody werbotonalnej w terapii dzieci z zaburzeniami w komunikacji językowej cz. 1 (dr A. Porożych),
- szkolenie: Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących (E. Przebinda),
- warsztaty naukowo- szkoleniowe: Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno - twarzowych (dr A. Regner),
- kurs instruktorski masażu niemowlęcego Shantala (mgr I. Brzozowska - Misiewicz).
Lea Podlipny
Arteterapeutka
Wykształcenie
- Uniwersytet Śląski, Akademia Sztuk Pięknych, Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, kierunek: Arteterapia
- Wyższa Szkoła Biznesu National Louis University, studia magisterskie, kierunek: Psychologia spec. Psychologia kliniczna i osobowości (w trakcie)
- Wyższa Szkoła Biznesu National Louis University, studia podyplomowe: przygotowanie pedagogiczne (w trakcie)
Doświadczenie
- Nauczycielka rytmiki i zajęć umuzykalniających z wykorzystaniem muzykoterapii - Niepubliczne Przedszkole i Żłobek Poznańskie Maludy
- Wychowawca, instruktor obozów fotograficznych, arteterapeutka - Camp Chris Turystyka i Rekreacja
- Kierownik obozów fotograficznych - Camp Chris Turystyka i Rekreacja
- Arteterapeutka - sesje indywidualne, warsztaty dla grup w porozumieniu z placówkami
Kursy i szkolenia
- Kurs trenera TUS - Centrum Sens
- Kurs wychowawcy wypoczynku - Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Katowicach