NPPP Gadasie
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna GADASIE funkcjonuje od 2022 roku. Zajmuje się ona udzielaniem pomocy dzieciom od momentu urodzenia, w wieku przedszkolnym oraz szkolnym, a także rodzicom, nauczycielom i innym zainteresowanym. Ponadto, NPPP GADASIE wspiera przedszkola, szkoły i placówki w realizacji ich zadań dydaktycznych, wychowawczych oraz opiekuńczych.
W ramach WWRD (Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka), Poradnia GADASIE oferuje BEZPŁATNE zajęcia terapeutyczne dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju.
Wczesne wspomaganie
rozwoju dziecka
Zapisy na WWRD 2023
Aktualnie prowadzimy zapisy na bezpłatne zajęcia terapeutyczne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka (WWRD) na Rok 2023. W programie, między innymi:
- Terapia logopedyczna
- Terapia pedagogiczna
- Terapia psychologiczna
- Terapia surdologopedyczna
- Terapia neurologopedyczna
- Terapia oligofrenologopedyczna
Co jeszcze w ramach zajęć WWRD?
- Arteterapia
- Terapia Ręki
- Muzykoterapia
- Integracja Sensoryczna
- Trening umiejętności społecznych
- Fizjoterapia (w tym m.in.: NDT Bobath, terapia neurotaktylna oraz terapia czaszkowo-krzyżowa)
Jak zapisać dziecko
na zajęcia WWRD?
Procedura kwalifikacji dziecka do WWRD w NPPP "Gadasie"
Warunkiem przyjęcia dziecka na zajęcia w ramach WWRD jest przesłanie przez rodzica / opiekuna prawnego na adres e-mail
- opinii o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka wystawionej przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną,
- uzupełnionego i podpisanego Wniosku o objęcie dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju (do pobrania ze strony internetowej gadasie.pl w zakładce Poradnia),
- uzupełnionego i podpisanego oświadczenia o niekorzystaniu przez dziecko z zajęć w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w innych placówkach (do pobrania ze strony internetowej gadasie.pl w zakładce Poradnia).
Zapisy:
Zapisy dziecka do WWRD
w NPPP "Gadasie"
Statut
NPPP Gadasie
Statut Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Gadasie”
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Gadasie” nazywana dalej Poradnią jest niepubliczną placówką oświatową realizującą zadania o charakterze psychologiczno-pedagogicznym.
- Organem prowadzącym Poradni jest Aleksandra Wasilewska.
- Siedziba główna Poradni mieści się w budynku przy ul. Dąbka 6A lok. 4 w Gdańsku
(I piętro). Inne miejsca prowadzenia zajęć w Poradni znajdują się przy ul. Bulońskiej 18 lok. użytk. C w Gdańsku oraz przy ul. Kołodzieja 55/48 w Gdańsku. - Poradnia udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom od momentu urodzenia, dzieciom w wieku przedszkolnym, dzieciom i młodzieży w wieku szkolnym, rodzicom, nauczycielom i innym osobom. Udzielana pomoc związana z opieką, wychowaniem i kształceniem dzieci i młodzieży, jest realizowana poprzez konsultacje, diagnozy, terapie oraz badania, a także działalność informacyjną. Ponadto Poradnia wspomaga przedszkola, szkoły i placówki w realizacji ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz prowadzi wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne, odpłatne. Wysokość opłat za usługi odpłatne jest ustalana na podstawie odrębnego cennika.
II. CELE I ZADANIA PORADNI ORAZ FORMY ICH REALIZACJI
1. Cele działania Poradni:
- udzielanie dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym również pomocy logopedycznej oraz prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
- udzielanie rodzicom i/lub prawnym opiekunom oraz nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowaniem dzieci i młodzieży;
- przeprowadzanie badań psychologiczno-pedagogicznych mających na celu ustalenie zaistnienia lub braku zaburzeń trudności szkolnych
2. Do zadań Poradni należą:
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz wychowawczych, wraz ze wskazaniem rozwiązania problemów;
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dzieci i młodzieży;
- prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom i/lub prawnym opiekunom, nauczycielom i wychowawcom w zakresie kształcenia oraz wychowywania dzieci i młodzieży;
- realizowanie działań profilaktycznych i wspierających wychowawczą oraz edukacyjną funkcję placówek oświatowych;
- wspomaganie rodzin i środowisk dzieci i młodzieży w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych.
3. Poradnia realizuje swoje zadania poprzez:
- przeprowadzanie badań psychologiczno-pedagogicznych w celu ustalenia istnienia lub braku zaburzeń trudności szkolnych, oraz wydawania opinii w tej sprawie;
- obejmowanie dzieci i młodzieży oraz rodziców bezpośrednią pomocą psychologiczno-pedagogiczną;
- wspomaganie nauczycieli i prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin.
4. Poradnia realizuje swoje zadania przy pomocy specjalistów, a w szczególności: psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej, fizjoterapeutów, a także pracowników administracyjnych i obsługi.
5. Poradnia może realizować swoje zadania również przy pomocy innych specjalistów (lekarzy, doradców zawodowych, kuratorów sądowych), których pomoc jest niezbędna do efektywnego udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom i młodzieży, rodzicom i/lub opiekunom prawnym oraz nauczycielom.
III. ORGANIZACJA PRACY PORADNI
- Prawną podstawą działalności Poradni jest niniejszy statut.
- Poradnia prowadzi dokumentację dzieci i młodzieży, którym udzielono pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz rejestr wydanych opinii psychologiczno-pedagogicznych. Specjaliści Poradni prowadzą zeszyt udzielonych form pomocy, zawierający dane dziecka, termin zajęć i ich rodzaj.
- Poradnia świadczy usługi przez cały rok kalendarzowy, bez przerw w okresie ferii oraz wakacji, od pięciu do sześciu dni w tygodniu, w zależności od indywidualnie ustalonych harmonogramów.
- Poradnia ma prawo odmówić wykonania świadczenia.
- Specjalista udzielający pomocy psychologiczno-pedagogicznej i innej ma obowiązek udzielania jej zgodnie z etyką swojego zawodu.
- Specjalista ma prawo odwołać zajęcia z ważnych przyczyn po wcześniejszym uprzedzeniu Dyrektora oraz osób zapisanych na zajęcia.
- Rada Poradni ma prawo podjąć decyzje o zmianie osoby prowadzącej terapię lub diagnozę na wniosek rodzica lub samej osoby prowadzącej.
IV. ORGANY PORADNI
- Poradnia jest prowadzona przez Dyrektora Aleksandrę Wasilewską.
- Organami Poradni są Dyrektor Poradni i wszyscy pracownicy merytoryczni, stanowiący Radę Poradni.
- Dyrektor Poradni kieruje działalnością i reprezentuje ją na zewnątrz, kontroluje oraz likwiduje Poradnię, a także: zatrudnia i zwalnia pracowników pedagogicznych i innych pracowników Poradni, ustala ich wynagrodzenia oraz zakres obowiązków; organizuje obsługę administracyjną i finansową Poradni; ustala, po zasięgnięciu opinii Rady Poradni, wysokość odpłatności za usługi świadczone przez Poradnię.
- Do zadań Rady Poradni należy w szczególności:
- prowadzenie badań diagnostycznych dotyczących dzieci i młodzieży;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia;
- określanie, organizowanie i prowadzenie form pomocy psychologicznopedagogicznej dla dzieci, młodzieży, rodziców i/lub opiekunów prawnych oraz nauczycieli;
- opracowywanie opinii oraz pozostałych informacji o wynikach diagnozy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
- wspieranie Dyrektora w wypełnianiu jego zadań.
5. Spotkania Rady Poradni odbywają się raz na rok oraz w miarę bieżących potrzeb.
V. PRAWA i OBOWIĄZKI PRACOWNIKÓW.
- Poradnia może zatrudniać specjalistów na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o dzieło i/lub umowy o wolontariacie.
- Do obowiązków osób zatrudnionych na stanowisku psychologa i pedagoga, trenera umiejętności społecznych, terapeuty integracji sensorycznej, terapeuty ręki należą:
- prowadzenie badań psychologicznych i pedagogicznych, diagnozowanie, formułowanie zaleceń i działań, a także opracowanie opinii,
- prowadzenie doradztwa psychologicznego i pedagogicznego oraz opracowywanie programów terapii i rozwoju,
- prowadzenie różnego rodzaju form terapii indywidualnej i grupowej,
- współpraca z rodzicami i/lub opiekunami dziecka oraz udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem,
- wspierania rodziny i szkoły,
- przestrzeganie przepisów BHP i P. pożarowej.,
- przestrzeganie tajemnicy zawodowej i służbowej,
- przestrzeganie ustalonego w Poradni czasu pracy,
- popularyzowanie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej.
3. Do obowiązków osób zatrudnionych na stanowisku logopedy należy:
- przeprowadzanie diagnoz logopedycznych,
- prowadzenie terapii logopedycznych,
- współpraca z psychologiem i pedagogiem w celu kompleksowej terapii,
- współpraca z rodzicami i/lub opiekunami dziecka oraz udzielanie wskazówek do pracy z dzieckiem,
- wspierania rodziny i szkoły,
- przestrzeganie przepisów BHP i p. pożarowych,
- przestrzeganie tajemnicy zawodowej i służbowej,
- przestrzeganie ustalonego w Poradni czasu pracy,
- popularyzowanie wiedzy logopedycznej.
4. Specjaliści mają prawo do:
- otrzymania wynagrodzenia za zrealizowane świadczenia,
- pracy w bezpiecznych i higienicznych warunkach,
- otrzymania niezbędnych formularzy do realizowania swoich obowiązków.
5. Poradnia zatrudnia również pracowników administracji i obsługi.
6. Prawa i obowiązki pracowników administracji i obsługi określają przepisy Kodeksu pracy oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy.
VI. PRAWA i OBOWIĄZKI OSÓB KORZYSTAJĄCYCH Z USŁUG PORADNI
1. Klientami Poradni mogą być:
- dzieci, młodzież oraz ich rodzice i/lub opiekunowie, przy czym osoby niepełnoletnie mają obowiązek zgłosić się do Poradni z rodzicem lub opiekunem prawnym;
- nauczyciele i inni pracownicy pedagogiczni z placówek oświatowych;
- pozostałe osoby, które zgłoszą się do Poradni i wypełnią stosowny wniosek.
2. Klienci Poradni mają prawo do:
- skorzystania z zajęć organizowanych na terenie Poradni w bezpiecznych oraz higienicznych oraz gwarantujących zachowanie anonimowości warunkach;
- zachowania w tajemnicy danych zgodnie z odrębnymi przepisami;
- profesjonalnej pomocy terapeutycznej;
- otrzymania opinii psychologiczno-pedagogicznej (w przypadku badań psychologiczno-pedagogicznych);
- otrzymania wyników przeprowadzonej diagnozy logopedycznej;
- uczestnictwa w indywidualnych i grupowych zajęciach organizowanych w ramach wczesnego wspomagania rozwoju, na podstawie odrębnej opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju;
- uzyskania rzetelnej pomocy, zgodnie z zasadami etyki zawodowej specjalistów.
3. Klienci Poradni mają obowiązek:
- w przypadku dzieci i młodzieży: pozostawania pod nadzorem rodzica i/lub opiekuna, który odpowiada za ich bezpieczeństwo, nie przebywania w pomieszczeniach Poradni pod nieobecność pracownika Poradni,
- w przypadku rodziców i/lub opiekunów: nie pozostawiania dzieci i młodzieży bez opieki, ponoszenia odpowiedzialności za zachowanie dziecka w pomieszczeniach Poradni w oczekiwaniu na zajęcia lub po ich zakończeniu. Rodzic/opiekun prawny ponosi pełną odpowiedzialność za dziecko, któremu nie można przypisać winy ze
- względu na wiek lub stan zdrowia, w szczególności w zakresie wyrządzonych przez niego szkód majątkowych lub szkód na osobie, zarówno Poradni, jak i innym klientom,
- w przypadku wszystkich osób korzystających z usług Poradni: ponoszenia odpowiedzialności za utrzymanie porządku podczas przebywania w pomieszczeniach Poradni w oczekiwaniu na udzielenie świadczenia i po jego zakończeniu, terminowego zgłaszania się na umówione terminy wizyt, w przypadku niemożności stawienia się, do informowania o tym bez zbędnej zwłoki.
VII. FINANSOWANIE PORADNI
- Poradnia jest utrzymywana z prowadzonej w niej działalności, w skład której wchodzą: opłaty z tytułu świadczonych usług oraz dotacje z jednostek samorządu terytorialnego.
- Posiadane środki finansowe są gromadzone na rachunku bankowym i w formie gotówkowej i są przeznaczane na finansowanie działalności Poradni, dot. wynagrodzeń pracowników pedagogicznych oraz administracyjnych i innych, zakupu materiałów biurowych i dydaktycznych oraz pokrycie innych bieżących kosztów związanych
z eksploatacją lokalu i urządzeń, którymi funkcjonuje Poradnia.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Zmiany w statucie dokonywane są w drodze zarządzenia dyrektora Poradni.
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna GADASIE znajduje się aktualnie w lokalizacji: